Adresář
 

ams-OSRAM
 

INTEL
 

NVIDIA
 

PANASONIC
 

ČEZ a.s.
 

SECTRON
 

Willow Technologies
 

MASTERS Sp. z o.o.
 

ABB
 

Visual Communications Company, LLC
 

TME Czech Republic s.r.o.
 

Lenovo
 

Sonderhoff Holding GmbH
 

Radio Frequency Systems
 

Siemens

21.11.2024 9:08:16
bloky
maketa
HomePage
Bezpečnost
TV
audio
Mobilní telefony
Stolní počítače
Notebooky
Tablety
Tiskárny
Displaye
Hodinky
Projektory
Chytré brýle
Fotoaparáty
Myčky
Ledničky
Pračky
Vysavače
Nářadí a pomůcky
Elektromobilita
Solární energie
Osvětlení
Zaměstnání
Veletrhy, výstavy, akce
Online akce
Zajímavá videa
Různé

WF-1000XM5
 
Sony představuje skutečně bezdrátová slu
Canon EOS R5 C
 
Canon představuje první plnoformátovou k
WF-1000XM4
 
Váš svět. Nic jiného. Sony uvádí nová sk
LUMIX S 85mm
 
Panasonic představuje nový Full Frame ob
Sony Alpha 7C
 
Společnost Sony představuje fotoaparát A
SRS-LSR200
 
S novým bezdrátovým příručním televizním
Sony Xperia L4
 
Nová Xperia™ L4 od společnosti Sony rozš
RX0 II
 
Společnost Sony představuje špičkový a m
α6400
 
Sony představuje novou generaci bezzrcad
WIHA-SB24670
 
Vícefunkční LED svítilna značky WIHA

Lepší než pár očí: Bosch kamera s umělou inteligencí pro asistenční systémy pro řidiče a automatizované řízení
Bosch usiluje o vedoucí postavení na trhu kamerové techniky
  • Harald Kröger: „Chceme z auta udělat lepšího řidiče, než je člověk.“
  • Kamera Bosch spojuje dohromady hned několik způsobů pro spolehlivé rozpoznávání objektů.
  • Umělá inteligence navržená společností Bosch: kamera vylepšuje již existující asistenční systémy ve vozidlech a rozšiřuje jejich spektrum použití.

Stuttgart/Yokohama – Automatizované řízení postupně poskytuje řidiči stále více a více pomoci. Cílem je, aby vozidlo mohlo převzít úplnou kontrolu. „Chceme, aby byly auta lepšími řidiči, než jsou lidé a zvyšovat tak bezpečnost na silnicích. Technika proto musí pracovat spolehlivěji než člověk,“ říká člen představenstva společnosti Bosch Harald Kröger. To představuje velkou výzvu, hlavně v rámci vnímání okolí. Jenom tehdy, když automatizované vozidlo v každém okamžiku spolehlivě ví, co se děje v jeho okolí, může zvolit správnou jízdní strategii a především bezpečnou jízdní strategii. Při vnímání okolí vsází Bosch na různé principy senzorů, mimo jiné na ultrazvukovou, radarovou a video techniku. Pokud jde o konstrukci a fungování, kamery se co nejvíce přibližují lidskému oku, a představují tak neocenitelný přínos pro automatizované řízení. V současnosti již také hrají klíčovou roli u asistenčních systémů pro řidiče. Společnosti Bosch se nyní podařilo pozdvihnout kamerovou techniku v automobilu na novou úroveň. Nová technika Bosch se bude v prvních vozidlech používat již v roce 2019. Díky kombinaci spojení hned několika způsobů k rozpoznávání objektů a umělé inteligence bude vnímání okolí výrazně spolehlivější a doprava na cestách bezpečnější. Bosch tak usiluje o vedoucí postavení na trhu a chce v oblasti kamerové techniky udávat krok.

Mezi viděním a vnímáním existuje u člověka velký rozdíl

Vozidla s asistenčními systémy, automatickým nouzovým brzděním a možností automatizované jízdy, musí být schopny vidět všechny objekty ve svém okolí. Navíc musí bleskově rozpoznat, zda a které objekty jsou pro ně a pro jejich vlastní jízdní strategii relevantní. Stejně rychle musí auto rozpoznat, a tedy vnímat, jak na relevantní objekty zareagovat. Má brzdit, vyhnout se nebo může pokračovat v jízdě? Na rozdíl od lidského oka byla nová monovideokamera MPC3 od společnosti Bosch optimalizovaná na zvládání takových rozhodnutí. Vidění a vnímání jsou totiž pro nás lidi dvě různé věci. I když jsou naše oči bezpochyby zázrakem přírody, máme svá slabá místa ve vizuálním vnímání: jenom proto, že něco vidíme, to ještě neznamená, že to také rozpoznáme, a tedy vnímáme. Například mnoho účastníků dopravních nehod po kolizi uvádí, že se sice podívali směrem k druhému účastníku nehody, ale nevšimli si jej. Odhaduje se, že tento jev se vztahuje až na 50 procent nehod na silnicích. Nová kamera Bosch lidské oko v tomto bodě předstihla také proto, že se neunaví, a i po několikahodinové jízdě funguje stále tak, jako na prvním kilometru.

Technologie Bosch umožňuje nové a vylepšené systémy asistence řidiče

Největším plusem nové technologie je spolehlivé rozpoznávání objektů – díky spojení hned několik způsobů rozpoznávání. Využívá se přitom mimo jiné také umělá inteligence: inženýři ze společnosti Bosch přizpůsobili kameru tak, aby spolehlivě rozpoznala, jestli je krajnice sjízdná nebo ne, například i když na vozovce chybí značení jízdních pruhů. Inteligence kamery je založená na know-how společnosti Bosch a je integrovaná do čipu japonské firmy Renesas, známého jako V3H. Zlepšuje také již existující asistenční systémy pro řidiče a rozšiřuje spektrum jejich použití. Například by mohlo dojít ke zlepšení automatických systémů nouzového brzdění a zamezit tak střetu vozidla s různými druhy zvířat. Navíc se zvyšuje spolehlivost při zahájení nouzového brzdění, protože kamera dokáže vnímat i hůře viditelné chodce. Z inovace Bosch profituje rovněž dopravní značení. Nová kamera Bosch dokáže díky optickému rozpoznávání znaků spolehlivě přečíst text nebo čísla na dopravních značkách a informace předat řidiči zobrazením na palubní desce.

V interní soutěži „Bosch Innovation Award“ získala nová kamera s umělou inteligencí první cenu.

 

2019090701 / 09.09.2019 / Elektromobilita / BOSCH /

Éra vodíku: Bosch zahajuje sériovou výrobu svého Fuel Cell Power modulu pro palivové články
Společnost Bosch vstupuje do éry vodíku v mobilitě. Ve svém závodě ve stuttgartském Feuerbachu zahájila společnost sériovou výrobu svého Fuel Cell Power modulu pro palivové články.

Stacionární palivový článek: Společnost Bosch plánuje zahájit sériovou výrobu v roce 2024
Společnost Bosch to se stacionárními palivovými články myslí vážně. V roce 2024 chce společnost zahájit sériovou výrobu decentralizovaných elektráren založených na technologii palivových článků na bázi tuhých oxidů a za tímto účelem se domluvila na hlubší spolupraci se společností Ceres Power.

Více než jen oko: Nová generace chytrých brýlí s technologiemi Bosch
Na CES® v Las Vegas, v Nevadě, Bosch Sensortec uvádí na trh jedinečný inovativní optický systém Smartglasses Light Drive pro chytré brýle. Modul Smartglasses Light Drive od společnosti Bosch v sobě ukrývá kompletní řešení s jediným zdrojem, který je tvořen zrcadly MEMS, optickými prvky, senzory a inteligentním softwarovým připojením. Toto integrované řešení poskytuje čistý vizuální zážitek s nezkresleným a vždy ostrým obrazem - dokonce i na přímém slunečním světle.

Lepší než pár očí: Bosch kamera s umělou inteligencí pro asistenční systémy pro řidiče a automatizované řízení
Bosch usiluje o vedoucí postavení na trhu kamerové techniky

Z aerodynamického tunelu na chodník: Bosch přináší inteligentní elektropohon do dětského kočárku
Systém eStroller představuje revoluci v komfortu a bezpečnosti

Bosch představuje už dnes mobilitu zítřka
Lehký, vzdušný, minimalistický design, futuristický vnější plášť tvořený obrazovkou a sklem a prostorný interiér – takhle nějak by mohli architekti popsat novou strukturu, ale ve skutečnosti se tento popis hodí i na zcela novou třídu vozidla a nový typ mobility: elektřinou poháněná vozidla kyvadlové dopravy bez řidiče, která se téměř nehlučně proplétá městskými centry a je propojená s jejich prostředím.

Bosch a Daimler: San José se má stát pilotním městem pro automatizovanou službu spolujízdy

Bosch přináší na silnice celosvětově první zahnutý přístrojový panel
Světová premiéra pro „Innovision Cockpit“ nového Volkswagen Touareg

Automatizované řízení ve městě: Bosch a Daimler sází na AI platformu od Nvidia
Automatizovaná vozidla jsou komplexní jezdící počítače. Tento výrok platí zejména tehdy, když se mají samostatně pohybovat také v městském provozu a s využitím velkého množství růžných senzorů prostředí. Při své spolupráci zaměřené na vysoce automatizované řízení bez řidiče nyní společnosti Bosch a Daimler definovaly nezbytnou výpočetní sílu pro svůj řídicí systém.

Zajímavé videa


electronica—Leading the way to the All Electric Society


HRY, PC PŘÍSLUŠENSTVÍ A DALŠÍ


electronica 2024, 12.11.-15.11.2024, Munich, DE


Sony představuje skutečně bezdrátová sluchátka do uší WF-1000XM5


Introducing NVIDIA DGX A100

Firma týdne

ams-OSRAM

Adresář


ams-OSRAM


INTEL


NVIDIA


PANASONIC


ČEZ a.s.


SECTRON


Willow Technologies


MASTERS Sp. z o.o.


ABB


Visual Communications Company, LLC


TME Czech Republic s.r.o.


Lenovo


Sonderhoff Holding GmbH


Radio Frequency Systems


Siemens


LEM


MENCOM


HIROSE ELECTRIC CO., LTD


PANDUIT


GaN Systems


AT&S


TT Electronics


AUDIODIGITAL.CZ


MICROS


FUJITSU


LIDL


DATART


TESCO


GLOBUS


EURONICS



Kalendář
intersec Dubai 2025, 14.-16.1.2025
AMPER 2025, Brno, CZ, 18.-20.3.2025

Interesting video
The ISS Design Challenge ...

Interesting video
Mouser Electronics Warehouse Tour with Grant Imahara

naše portály dle jazyka:

česko/slovenská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ

anglická jazyková verze:
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.COMPONENTS.ONLINE

polská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL

ruská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU
naše portály dle zaměření:

ELEKTRONIKA.ONLINE :
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru

ELEKTRONIK-INFO:
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU

COMPONENTS:
WWW.COMPONENTS.ONLINE
  kontakt:

MALUTKI media s.r.o.
Těrlická 475/22
735 35 Horní Suchá
tel. 00420-603531605
e-mail: info@malutki-media.com



All trademarks are the property of their respective owners.
ISSN 1801-3813