Adresář
 

INTEL
 

PANASONIC
 

ČEZ a.s.
 

SECTRON
 

Willow Technologies
 

MASTERS Sp. z o.o.
 

ABB
 

Visual Communications Company, LLC
 

Lenovo
 

Sonderhoff Holding GmbH
 

Radio Frequency Systems
 

Siemens
 

LEM
 

MENCOM
 

Analog Devices

24.07.2021 13:13:21
bloky
maketa
HomePage
Bezpečnost
TV
audio
Mobilní telefony
Stolní počítače
Notebooky
Tablety
Tiskárny
Displaye
Hodinky
Projektory
Chytré brýle
Fotoaparáty
Myčky
Ledničky
Pračky
Vysavače
Nářadí a pomůcky
Elektromobilita
Solární energie
Osvětlení
Zaměstnání
Veletrhy, výstavy, akce
Online akce
Zajímavá videa
Různé

WF-1000XM4
 
Váš svět. Nic jiného. Sony uvádí nová sk
LUMIX S 85mm
 
Panasonic představuje nový Full Frame ob
Sony Alpha 7C
 
Společnost Sony představuje fotoaparát A
SRS-LSR200
 
S novým bezdrátovým příručním televizním
Sony Xperia L4
 
Nová Xperia™ L4 od společnosti Sony rozš
RX0 II
 
Společnost Sony představuje špičkový a m
α6400
 
Sony představuje novou generaci bezzrcad
WIHA-SB24670
 
Vícefunkční LED svítilna značky WIHA
LUP-20-LED
 
Stolní lupa LUP-20-LED-SMD
LUMIX S1R
 
Panasonic chystá své první plnoformátové

Z aerodynamického tunelu na chodník: Bosch přináší inteligentní elektropohon do dětského kočárku
Systém eStroller představuje revoluci v komfortu a bezpečnosti
  • Člen představenstva společnosti Bosch, Dr. Stefan Hartung: „Systém eStroller Bosch v sobě ukrývá know-how z celé společnosti.“
  • Inteligentní senzory regulují elektrický pohon a funkci automatického brzdění.
  • Devět z deseti rodičů dbá u dětských kočárků na komfort a bezpečnost.
  • Aplikace pro smartphone propojuje systém Bosch eStroller přes Bluetooth.

 

Bühl – Síla větru je na stupni sedm. Vzduch v aerodynamickém tunelu cloumá dětským kočárkem rychlostí 60 km/h. Stříška prudce vlaje, ale kočárek se nehne z místa. Přitom jej nedrží ani parkovací brzda, ani lidská ruka. Stojí za tím systém eStroller od firmy Bosch. Jedná se přitom o mnohem víc než jen elektrický pohon. Je to asistenční systém pro dětské kočárky s rozsáhlou komfortní a bezpečnostní výbavou: kromě podpory při tlačení kočárku a funkce automatického brzdění sem patří například propojení přes aplikaci pro smartphony , alarm, jakož i nejrůznější hightech senzory. Tento systém představuje vstup společnosti Bosch na nový trh. „Systém eStroller Bosch v sobě ukrývá know-how z celé společnosti. V otázkách techniky a kvality pro nás přitom platí stejná měřítka jako v automobilovém průmyslu – včetně testování v aerodynamickém tunelu,“ říká Dr. Stefan Hartung, člen představenstva společnosti Bosch a vedoucí divize Mobility Solutions. Tento variabilní systém Bosch se stejnou měrou hodí pro kočárky pro jedno dítě, sourozenecké kočárky i kočárky pro dvojčata. Poprvé jej použije začátkem roku 2020 švédský výrobce dětských kočárků Emmaljunga. Plánuje se spolupráce s dalšími výrobci.

Při zrychlování a brzdění pomáhají dva elektromotory

Poptávka po elektrické podpoře pro dětské kočárky roste. Otázky komfortu a bezpečnosti představují důležitá kritéria při nákupu dětského kočárku pro devět z deseti rodičů. To vyplynulo z reprezentativní ankety Bosch provedené mezi ženami a muži s dítětem ve věkovém rozpětí nula až čtyři roky a také mezi nastávajícími rodiči. „Společnost Bosch chce, aby její řešení týkající se mobility nabízela pomoc ještě před tím, než dítě začne chodit. Firma chce přinést inteligentní mobilitu do všech oblastí života,“ říká Hartung. Pohonnou jednotku systému tvoří dva tiché elektromotory na zadní nápravě – včetně modulu Bluetooth a inteligentního systému senzorů. Senzory, které se používají například také ve smartphonech, měří mimo jiné i rychlost a zrychlení kočárku a zároveň posuzují povrch, po kterém se pohybuje. Pomocí algoritmů dokáží ve zlomcích sekundy zjistit, co chce máma nebo táta právě udělat. Při jízdě do kopce pomáhají motory tlačit podobně jako u elektrokola. Když jede kočárek z kopce, automaticky zabrzdí. Pokud by rodiče kočárek pustili, motorová brzda zabrání tomu, aby kočárek bez brzdění odjel, a elektromechanická aretace (EMA) zapojí parkovací brzdu. Systém eStroller si vystačí bez dodatečných spínačů nebo tlačítek na rukojeti – přístup typický pro Bosch: maximální technické nároky v kombinaci s uživatelsky příjemnou obsluhou.

Elektrická podpora ovšem nezvyšuje jen komfort a bezpečnost, ale zlepšuje také ergonomii kočárku. Bosch v uživatelských testech zjistil, že se dá pomocí systému eStroller rozhodujícím způsobem zlepšit držení těla rodičů: do kopce, v neschůdném terénu nebo při protivětru je nutné vynaložit výrazně menší sílu. Samobrzdící elektropohon z kopce citelně uleví zádům. Také při tlačení jednou rukou přináší jasné výhody díky své podpoře řízení. Například se dají snadněji zvládat zatáčky. Kromě toho pomáhá pohonný systém udržet stopu při přejíždění šikmých ploch. Rodiče nakonec často pohybují kočárkem jen jednou rukou, třeba když současně drží za ruku staršího sourozence.

Propojení s chytrým telefonem přes Bluetooth

Sílu elektrické podpory lze regulovat ve třech stupních pomocí příslušné aplikace pro smartphony (k dostání pro Android a iOS). Ta komunikuje přes Bluetooth se systémem eStroller. Aplikace navíc zobrazuje stav naplnění vyjímatelné baterie a včas uživatele upozorní, že je baterie téměř vybitá. Praktická a lehká Li-ion baterie 18V je uložena v uzamykatelném prostoru. Jde o stejnou baterii, která se používá v standartním elektrickém nářadí Bosch, jako jsou například akumulátorové šroubováky. Znamená to, že baterie kočárku se dá použít na nabíjení dalších zařízení. V případě potřeby je rychle po ruce náhradní baterie. Plně nabitá baterie – doba nabíjení činí přibližně dvě a půl hodiny – zajistí, v závislosti na stupni využití a hmotnosti kočárku, dojezd až 15 kilometrů. Přes USB rozhraní mohou rodiče navíc nabíjet svůj chytrý telefon. Pomocí aplikace je rovněž možné aktivovat alarm. Třeba v případě, že rodiče nechají stát kočárek před kavárnou. Pokud se pokusí neoprávněná osoba kočárek odvézt, zobrazí se za podmínky existujícího Bluetooth spojení výstraha na smartphonu. Navíc se na kočárku rozezní alarm z integrovaného reproduktoru a parkovací brzda opět automaticky zabrzdí. Pokud by baterie cestou někdy přece jen došla, lze kočárek používat dál jako běžný dětský kočárek – aniž byste pocítili odpor motoru.

2019090605 / 06.09.2019 / Elektromobilita / BOSCH /

Stacionární palivový článek: Společnost Bosch plánuje zahájit sériovou výrobu v roce 2024
Společnost Bosch to se stacionárními palivovými články myslí vážně. V roce 2024 chce společnost zahájit sériovou výrobu decentralizovaných elektráren založených na technologii palivových článků na bázi tuhých oxidů a za tímto účelem se domluvila na hlubší spolupraci se společností Ceres Power.

Více než jen oko: Nová generace chytrých brýlí s technologiemi Bosch
Na CES® v Las Vegas, v Nevadě, Bosch Sensortec uvádí na trh jedinečný inovativní optický systém Smartglasses Light Drive pro chytré brýle. Modul Smartglasses Light Drive od společnosti Bosch v sobě ukrývá kompletní řešení s jediným zdrojem, který je tvořen zrcadly MEMS, optickými prvky, senzory a inteligentním softwarovým připojením. Toto integrované řešení poskytuje čistý vizuální zážitek s nezkresleným a vždy ostrým obrazem - dokonce i na přímém slunečním světle.

Lepší než pár očí: Bosch kamera s umělou inteligencí pro asistenční systémy pro řidiče a automatizované řízení
Bosch usiluje o vedoucí postavení na trhu kamerové techniky

Z aerodynamického tunelu na chodník: Bosch přináší inteligentní elektropohon do dětského kočárku
Systém eStroller představuje revoluci v komfortu a bezpečnosti

Bosch představuje už dnes mobilitu zítřka
Lehký, vzdušný, minimalistický design, futuristický vnější plášť tvořený obrazovkou a sklem a prostorný interiér – takhle nějak by mohli architekti popsat novou strukturu, ale ve skutečnosti se tento popis hodí i na zcela novou třídu vozidla a nový typ mobility: elektřinou poháněná vozidla kyvadlové dopravy bez řidiče, která se téměř nehlučně proplétá městskými centry a je propojená s jejich prostředím.

Bosch a Daimler: San José se má stát pilotním městem pro automatizovanou službu spolujízdy

Bosch přináší na silnice celosvětově první zahnutý přístrojový panel
Světová premiéra pro „Innovision Cockpit“ nového Volkswagen Touareg

Automatizované řízení ve městě: Bosch a Daimler sází na AI platformu od Nvidia
Automatizovaná vozidla jsou komplexní jezdící počítače. Tento výrok platí zejména tehdy, když se mají samostatně pohybovat také v městském provozu a s využitím velkého množství růžných senzorů prostředí. Při své spolupráci zaměřené na vysoce automatizované řízení bez řidiče nyní společnosti Bosch a Daimler definovaly nezbytnou výpočetní sílu pro svůj řídicí systém.

Zajímavé videa


Arduino LED filament clock


How Intel Makes Chips: Concept to Customer







Produktové video
LG HOM-BOT Turbo+ s přední kamerou, robotický vysavač, ...

Firma týdne

INTEL

Adresář


INTEL


PANASONIC


ČEZ a.s.


SECTRON


Willow Technologies


MASTERS Sp. z o.o.


ABB


Visual Communications Company, LLC


Lenovo


Sonderhoff Holding GmbH


Radio Frequency Systems


Siemens


LEM


MENCOM


Analog Devices


HIROSE ELECTRIC CO., LTD


PANDUIT


GaN Systems


AT&S


TT Electronics


AUDIODIGITAL.CZ


MICROS


FUJITSU


LIDL


DATART


TESCO


GLOBUS


EURONICS


ALZA


OBI



Kalendář

Interesting video
The ISS Design Challenge ...

Interesting video
Mouser Electronics Warehouse Tour with Grant Imahara


naše portály dle jazyka:

česko/slovenská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ

anglická jazyková verze:
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.COMPONENTS.ONLINE

polská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL

ruská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU
naše portály dle zaměření:

ELEKTRONIKA.ONLINE :
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru

ELEKTRONIK-INFO:
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU

COMPONENTS:
WWW.COMPONENTS.ONLINE
  kontakt:

MALUTKI media s.r.o.
Těrlická 475/22
735 35 Horní Suchá
tel. 00420-603531605
e-mail: info@malutki-media.com



All trademarks are the property of their respective owners.
ISSN 1801-3813