HomePage
Bezpečnost
TV
audio
Mobilní telefony
Stolní počítače
Notebooky
Tablety
Tiskárny
Displaye
Hodinky
Projektory
Chytré brýle
Fotoaparáty
Myčky
Ledničky
Pračky
Vysavače
Nářadí a pomůcky
Elektromobilita
Solární energie
Osvětlení
Zaměstnání
Veletrhy, výstavy, akce
Zajímavá videa
Různé
LUMIX FT7
 
Panasonic LUMIX FT7 - odolný pracant do
EX750
 
Panasonic představuje špičkové televizor
SL-1200GR
 
Technics představuje nový gramofon s pří
LUMIX GH5 CSC
 
LUMIX GH5 – první systémový kompakt na s
LUMIX GX800
 
Panasonic představuje LUMIX GX800 - ulra
LUMIX FZ82
 
Panasonic představuje LUMIX FZ82 - skvěl
SU-G700
 
Grand Class SU-G700: špičkový integrovan
HOM-BOT
 
Nový robotický vysavač LG uklidí a pohlí
Moto G4
 
Moto G4 a G4 Plus: Výkon, který vydrží
Lenovo TAB3 7
 
Lenovo ve spolupráci s O2 přináší všestr

Létající taxi

Létající taxi 

Od roku 2016 spolupracují společnost Siemens a Airbus na vývoji hybridního elektrického propulzního systému pro leteckou dopravu. Jedním z prvních letounů vybavených touto technologií je CityAirbus – městské taxi budoucnosti. Na cestě k prvnímu skutečnému letu, který je naplánován na konec tohoto roku, dospěl nyní vývoj letounu k významnému milníku: začínají pozemní testy.

CityAirbus by se měl již za několik let prohánět nad přeplněnými ulicemi velkých měst a rychle a spolehlivě přepravovat pasažéry. Je konstruován tak, aby dokázal najednou pojmout až čtyři cestující. V první fázi provozu bude létat s pilotem na palubě, později by měl přejít do plně autonomního režimu. Jeho hlavní předností by měla být rychlost, poněvadž dokáže zrychlit až na 120 km/h a nezpomalí ho žádná dopravní zácpa ani uzavírky, ke kterým ve velkých městech běžně dochází. Velkou devizou jsou i nízké provozní náklady a především pak bezemisní provoz.

Zkušební multikoptéra s rekordními parametry

CityAirbus ztělesňuje koncept elektrické bateriové multikoptéry určené pro městskou mobilitu. Zkušební systém, který je již v podstatě dokončený, slouží k testování celého propulzního systému od začátku do konce. Skládá se z baterií, elektrického rozvodného systému a elektrické propulzní jednotky, které mají být provozovány v uzavřené řídicí smyčce prostřednictvím autonomního systému řízení letu. Na tomto kompletním zkušebním systému se provozuje a ověřuje celá dynamika systému, včetně elektrických, tepelných a mechanických aspektů. Součástí tohoto zařízení jsou elektrické pohony od společnosti Siemens, které jsou připojeny k elektrickým zátěžovým strojům, jež napodobují skutečné zatížení vrtulí. To je důležitý milník na cestě k prvnímu letu, který je naplánován na konec letošního roku.  

CityAirbus je vybaven osmi elektromotory s maximálním výkonem 200 kW, které byly speciálně navrženy pro tuto konkrétní aplikaci. Vyznačují se rekordní hustotou točivého momentu 30 Nm/kg, což prakticky znamená, že se dosahuje nominálního točivého momentu okolo 1 500 Nm s hmotností menší než 50 kg. Kromě motorů společnost Siemens dodává také měniče a systém energetického managementu. Zajímavé rovněž je, že celý tento pohonný systém Siemens vyvinul a dodal během velmi krátké doby – něco málo přes 9 měsíců. To by jistě nebylo možné bez využití silných digitálních nástrojů, zejména SimcenterTM od Siemens PLM, které se obecně využívají pro vývojové práce na eAircraft.

Powered by Siemens: Elektrický CityAirbus je navržen tak, aby doplňoval koncepty městské mobility (vizualizace Airbus)

Powered by Siemens: Elektrický CityAirbus je navržen tak, aby doplňoval koncepty městské mobility (vizualizace Airbus)

Městská doprava ve třetí dimenzi

Realizace myšlenky přemístit městskou dopravu do „třetí dimenze“, tedy do vzduchu, může pomoct obzvláště velkým městům. Kromě úlevy enormně přetížené městské dopravě pomůže i snížení hladiny hluku a emisí škodlivin. Díky inovativní konfiguraci čtyř vrtulových pohonů je celý systém navíc i velmi bezpečný. Kvůli specifickým podmínkám, které panují ve městech, musí být toto létající taxi schopné vzlétnout i přistát svisle a manévrovat ve všech směrech. Poněvadž ale nemá žádné křídla pro klouzavý let, zdvih musí generovat samotný hnací systém. Elektromotory s vysokým točivým momentem jsou proto ideálním řešením.

Nový hnací systém by se měl fyzicky integrovat do demonstrátoru v polovině letošního roku. Aktuálně se pracuje na sestavení již vyrobených součástí letounu. Pro sériově vyráběné letouny se bude konfigurace dále průběžně optimalizovat podle konkrétních požadavků jednotlivých městských celků a z hlediska obchodu se bude pracovat na zvýšení ziskovosti. Komerční produkt by mohl být technicky zrealizován do roku 2025, vše ale závisí na tom, jak tento nový typ městské dopravy přijme veřejnost, jak se ho podaří implementovat do stávající infrastruktury a jaký pokrok nastane z hlediska legislativy pro městskou leteckou dopravu.

V celém systému zkušebního zařízení Siemens a Airbus provozují a ověřují celkovou dynamiku systému, včetně elektrických, tepelných a mechanických aspektů (foto Siemens)

V celém systému zkušebního zařízení Siemens a Airbus provozují a ověřují celkovou dynamiku systému, včetně elektrických, tepelných a mechanických aspektů (foto Siemens)

2018050302 / 03.05.2018 / Elektromobilita / Siemens /
Létající taxi 
Létající taxi
Od roku 2016 spolupracují společnost Siemens a Airbus na vývoji hybridního elektrického propulzního systému pro leteckou dopravu. Jedním z prvních letounů vybavených touto technologií je CityAirbus – městské taxi budoucnosti. Na cestě k prvnímu skutečnému letu, který je naplánován na konec tohoto roku, dospěl nyní vývoj letounu k významnému milníku: začínají pozemní testy.
.....
Na kole pohodlně až na nádraží
Divize Siemens Building Technologies (BT) spolupracuje se společností NS Stations, provozovatelem železničních stanic v Nizozemsku, na optimalizaci parkovišť pro jízdní kola na 47 nizozemských železničních stanicích, kde zavádí svůj uživatelsky přívětivý a bezpečný samoobslužný parkovací systém.
.....
Na kole pohodlně až na nádraží
Jedinečný požitek z kávy s novými plně automatickými kávovary Siemens EQ 
Jedinečný požitek z kávy s novými plně automatickými kávovary Siemens EQ
Ať už dostanete chuť na nízkotučné latte macchiato, malý šálek kávy bez kofeinu, jemně ochucené Americano nebo extra silné ristretto, Siemens nikdy nezklame. Řada EQ nabízí celkem 12 dokonalých spotřebičů od základního modelu až po kávovar s moderní aplikací Home Connect. Nejdůležitějšími faktory při přípravě kávy jsou detaily: dokonale napěněné mléko, vysoce inteligentní způsob spařování pro nejlepší možnou chuť kávy nebo intuitivní ovládání a údržba stroje
.....
Nový chytrý termostat značky Siemens
Divize Building Technologies společnosti Siemens uvedla na trh nový chytrý termostat pro řízení vytápění. Uvedení do provozu chytrého termostatu RDS110 zabere pouhých pár minut a lze jej ovládat prostřednictvím aplikace z mobilního telefonu.
.....
Nový chytrý termostat značky Siemens 
Elektrifikovaná dálnice v Německu 
Elektrifikovaná dálnice v Německu
Po Švédsku, které vybudovalo elektrifikovanou dálnici, tzv. eHighway, jako první na světě, přichází s podobným projektem i Německo. Elektrickým vedením pro hybridní nákladní automobily bude pokryt desetikilometrový úsek dálnice A5 mezi nákladovým prostorem Zeppelinheim/Cargo u frankfurtského letiště a překladištěm v Darmstadtu/Weiterstadtu. Do provozu by měl být uveden koncem roku 2018. 
.....
Jak zkrotit vlny, aby vyráběly elektřinu
Elektrárny na mořské vlny jsou velmi nadějným zdrojem čisté energie. Jejich výstavba a provoz se ale potýkají s řadou technologických potíží. I když jsou vlny jako zdroj elektřiny spolehlivější než například vítr, hustota takto získané energie je nízká, a proto musejí být zařízení na výrobu komerčně zajímavého množství elektřiny velmi rozsáhlá.
.....
Jak zkrotit vlny, aby vyráběly elektřinu 
Plasty s novými vlastnostmi 
Plasty s novými vlastnostmi
Vývoj a výroba nových polymerních materiálů patří k nejdynamičtěji se rozvíjejícím oborům. Plasty s novými vlastnostmi dokážou například výrazně šetřit energii. Jedním z úkolů, které řeší divize Siemens Corporate Technology (CT), je vývoj plastů s přesně definovanou a reprodukovatelnou elektrickou vodivostí určených pro zefektivnění rotačních elektrozařízení.
.....
Český Siemens dodá největší bateriový akumulační systém v České republice
Bateriový akumulační systém SIESTORAGE o kapacitě 1 MWh bude nainstalován v areálu rozvodny 110/22 kV Mydlovary v Jihočeském kraji, nedaleko Hluboké nad Vltavou. Společnost E.ON jej bude v rámci pilotního programu využívat primárně ke kompenzaci odchylek obchodníka s elektrickou energií. Je to první instalace takového kapacitního rozsahu v České republice.
.....
Český Siemens dodá největší bateriový akumulační systém v České republice 
Jubilejní 500. elektrická lokomotiva Vectron putuje k ELL a bude vozit vlaky Českých drah 
Jubilejní 500. elektrická lokomotiva Vectron putuje k ELL a bude vozit vlaky Českých drah
Rakouská leasingová společnost European Locomotive Leasing (ELL) rozšiřuje svoji flotilu o dalších osm lokomotiv Vectron společnosti Siemens. ELL bude pronajímat tyto lokomotivy Českým drahám pro provoz EC vlaků na lince Praha – Berlín od prosince tohoto roku. Jedna z nich je jubilejní 500. Tyto interoperabilní vícesystémové lokomotivy mají jmenovitý trakční výkon 6 400 kW a disponují maximální provozní rychlosti až 200 km/h. Společnost Siemens tím pokořila hranici 500 prodaných elektrických lokomotiv Vectron – pomyslné počítadlo nyní ukazuje už 507 strojů.
.....
Do provozu se chystá největší plovoucí větrná farma na světě
Mořské, tzv. offshore větrné elektrárny jsou velice slibným zdrojem elektrické energie budoucnosti. U evropských břehů fungují především v Severním a v Baltském moři. Jejich instalace je bohužel přísně limitována hloubkou vody, která nesmí přesáhnout 40 – 50 m. Z tohoto důvodu je nelze umisťovat do vzdálenějších míst oceánu ani ke strmě se svažujícím břehům kontinentů. Tento problém částečně řeší technologie plovoucích větrných elektráren, které lze použít i v hloubkách několika set metrů.
.....
Do provozu se chystá největší plovoucí větrná farma na světě
Brooklyn se výpadku elektřiny už nebojí
Brooklyn se výpadku elektřiny už nebojí
Výpadky elektřiny v důsledku nejrůznějších technických závad a přírodních katastrof jsou noční můrou všech aglomerací, které jsou na elektřině zcela závislé. Řešením jsou distribuované energetické systémy s nezávislými zdroji, kde porucha jednoho neovlivní fungování druhého. Pilotní projekt, který testuje fungování takových mikrosítí, byl nedávno spuštěn v Brooklynu v New Yorku.
.....
Skladování energie v horkých kamenech
Německo si dalo za cíl nahradit 55 až 60 procent spotřebované energie energií z obnovitelných zdrojů. Do roku 2050 by to pak mělo být celých 80 procent. V roce 2015 se Německo dostalo na hodnotu 30 procent z celkové hrubé produkce elektřiny. Z toho celých 9 procent připadalo na větrné turbíny, jejichž počet nejen v Německu stále roste. Jeden díl v této energetické skládance ovšem stále chybí. Je jím komplexní systém pro bezpečné uchovávání přebytečné energie.
.....
Skladování energie v horkých kamenech 
Chytrá města: parkování bez stresu
Chytrá města: parkování bez stresu
Parkování je problémem ve všech velkých městech – najít volné místo vyžaduje od řidičů velkou trpělivost i detektivní um. Siemens nyní testuje nový systém založený na radarových senzorech, který v budoucnu pomůže řidičům najít parkovací místo rychle a bez zbytečného stresu. Pilotní projekt tzv. inteligentního vyhledávání parkovacích míst pro chytrá města běží v Berlíně.
.....
Rukavice, která vydá za tisíc slov
Společnost Siemens pracuje v Číně na vývoji tzv. datové rukavice, která by měla výrazně vylepšit vzájemnou spolupráci člověka s robotem v průmyslových provozech. Jejím úkolem je přesně zachytit a přenést pohyby, gesta a změny tlaku z lidských rukou do robota, který by je pak mohl kopírovat a vykonávat i vysoce komplexní příkazy. Cíl je jediný: zabezpečit, aby roboty mohly bezpečně manipulovat se širokou škálou předmětů, a to v těsné blízkosti člověka.
.....
Rukavice, která vydá za tisíc slov 
Siemens rozšiřuje výrobu turbín v Brně a hledá nové zaměstnance 
Siemens rozšiřuje výrobu turbín v Brně a hledá nové zaměstnance
Brněnský závod Siemens Industrial Turbomachinery se rozhodl rozšířit výrobu o standardizované parní turbíny do 12 MW. Předpokládá zároveň navýšení kapacity o 20–30 turbín ročně. K pokrytí rozšířeného portfolia přijme brněnský závod desítky zaměstnanců. V současnosti zaměstnává Siemens v závodě na ul. Olomoucká v Brně více než 700 odborníků a dodává na zakázku vyrobené turbíny do 150 MW zákazníkům do celého světa.
.....
První let rekordního elektromotoru
Začala se psát nová kapitola letectví – v Německu zdárně proběhl první let letadla s elektrickým motorem o výkonu 260 kW, což je v této kategorii světový rekord. O pohon letadla se postaral speciálně vyvinutý elektromotor Siemens s mimořádným poměrem hmotnost/výkon.
.....
První let rekordního elektromotoru
Nové pračky Siemens řady iQ700 s technologií sensoFresh
Nové pračky Siemens řady iQ700 s technologií sensoFresh
Elegantní a atraktivní nebo praktické a nenáročné na údržbu? Pokud jde o vysoce kvalitní oblečení, často nemáme na vybranou a jedinou možností je nosit naše kabáty, saka, nebo halenky do čistírny. Nejenže je to drahé a časově náročné, mnohdy navíc nejsme spokojeni ani s dosaženým výsledkem, pokud se jedná o odstranění zápachu.
.....
První elektrifikovaná dálnice na světě zahájila provoz
Ve Švédsku byl zahájen zkušební provoz dvoukilometrového úseku elektrifikované dálnice pro nákladní vozidla. Projekt je založen na hybridních kamionech s pantografy, k jejichž dobíjení je využito elektrické vedení nad vozovkou. Elektrická nákladní vozidla spotřebují o polovinu méně energie než běžné spalovací motory a do budoucna by měly výrazně přispět ke snížení znečištění ovzduší. Hybridní kamiony byly vyvinuty ve spolupráci společností Siemens a Scania.
.....
První elektrifikovaná dálnice na světě zahájila provoz
Firma týdne

PANASONIC
Produktové video
LG HOM-BOT Turbo+ s přední kamerou, robotický vysavač, ...
Adresář


PANASONIC


MASTERS Sp. z o.o.


ABB


Lenovo


Siemens


AUDIODIGITAL.CZ


MICROS


FUJITSU


DATART


ALZA


IMEC


STMicroelectronics


Kyocera Corporation


LG Electronics, Inc.


NETGEAR


ASUS


CANON


SAMSUNG


SONY


NIKON


Toshiba Corporation


EPSON


České Radiokomunikace a.s.


ELECTROLUX


PHILIPS


Phoenix Contact


Intersil


MARITEX


Alliance Memory


IQRF Alliance
Kalendář
Intersolar Europe, Munich, Germany, 20.-22.6.2018
Global sources Consumer Electronics Hong Kong, 11.-14.10.2018
electronicAsia, Hong Kong, 13.-16.10.2018
Hong Kong Electronics Fair, 13.-16.10.2018
Hong Kong International Lighting Fair, 27.-30.10.2018
Hong Kong International Lighting Fair, 6.-9.4.2019
Zajímavé videa
Už žádné bariéry s asistenčními roboty Panasonic
Interesting video
Mouser Electronics Warehouse Tour with Grant Imahara
Interesting video
The ISS Design Challenge ...
naše portály dle jazyka:

česko/slovenská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ

anglická jazyková verze:
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.COMPONENTS.ONLINE

polská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL

ruská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU
naše portály dle zaměření:

ELEKTRONIKA.ONLINE :
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru

ELEKTRONIK-INFO:
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU

COMPONENTS:
WWW.COMPONENTS.ONLINE
  kontakt:

MALUTKI media s.r.o.
Těrlická 475/22
735 35 Horní Suchá
tel. 00420-603531605
e-mail: info@malutki-media.com



All trademarks are the property of their respective owners.
ISSN 1801-3813