HomePage
Bezpečnost
TV
audio
Mobilní telefony
Stolní počítače
Notebooky
Tablety
Tiskárny
Displaye
Hodinky
Projektory
Chytré brýle
Fotoaparáty
Myčky
Ledničky
Pračky
Vysavače
Nářadí a pomůcky
Elektromobilita
Solární energie
Osvětlení
Zaměstnání
Veletrhy, výstavy, akce
Zajímavá videa
Různé
LUMIX S1R
 
Panasonic chystá své první plnoformátové
WF-SP900
 
Sony brings waterproof and truly wire-fr
HD605N
 
Nová sluchátka Panasonic HD605N s potlač
OTTAVA S SC-C50
 
Špičkový bezdrátový audiosystém OTTAVA S
LUMIX FT7
 
Panasonic LUMIX FT7 - odolný pracant do
EX750
 
Panasonic představuje špičkové televizor
SL-1200GR
 
Technics představuje nový gramofon s pří
LUMIX GH5 CSC
 
LUMIX GH5 – první systémový kompakt na s
LUMIX GX800
 
Panasonic představuje LUMIX GX800 - ulra
LUMIX FZ82
 
Panasonic představuje LUMIX FZ82 - skvěl

První na světě: Bosch vytváří mapu, která využívá radarové signály pro automatizované řízení

První na světě: Bosch vytváří mapu, která využívá radarové signály pro automatizované řízení

Bosch a holandský poskytovatel map a dopravních informací TomTom dosáhli průlomu při vývoji map s vysokým rozlišením pro automatizované řízení. Dodavatel technologie a služeb se stal prvním na světě, který vytvořil lokalizační vrstvu s využitím radarových signálů – což bude pro mapy tohoto typu nezbytné.

Doposud byla pro tento účel využívána video data. „Radarový silniční otisk“ od Bosch je vytvořen z miliard jednotlivých odrazných bodů. Ty se vytvářejí všude tam, kde radarové signály narážejí – například na svodidla nebo dopravní značky – a reprodukují tak průběh cesty. Automatizovaná vozidla pak dokáží využít tuto mapu ke stanovení jejich přesného umístění v jízdním pruhu s přesností na několik centimetrů. „Radarový silniční otisk je milníkem na cestě k dosažení automatizovaného řízení. Umožní automatizovaným vozidlům vždy a spolehlivě určovat jejich polohu,“ říká člen představenstva společnosti Bosch Dr. Dirk Hoheisel. Ohromnou výhodou radarového silničního otisku Bosch je jeho robustnost: na rozdíl od map, které se spoléhají výhradně na video data pro lokalizaci vozidla, radarový silniční otisk rovněž spolehlivě funguje v noci a za podmínek zhoršené viditelnosti. Navíc radarový silniční otisk Bosch přenáší do cloudu pouze pět kilobytů dat na jeden kilometr – při využití video mapy je tento objem dat dvojnásobný. Očekává se, že nejpozději do roku 2020 budou radarovému silničnímu otisku v Evropě a v USA poskytovat data první vozidla.

Bosch a TomTom spolupracují již od roku 2015
„Jsme rádi, že máme možnost představit doplňková lokalizační data v podobě radarového silničního otisku ve spolupráci s firmou Bosch. Díky tomu bude sebelokalizace automatizovaných vozidel podstatně robustnější v každém ohledu,“ říká generální ředitel TomTom Harold Goddijn. Obě společnosti intenzivně pracovaly na radarovém dopravním otisku a jeho integraci do celkových map TomTom s vysokým rozlišením již od začátku jejich vzájemné spolupráce v červenci 2015. Bosch je globální jedničkou na trhu v oblasti radarových snímačů s technologií 77 GHz a detekčními rozsahy až 250 metrů. Pro porovnání mají video snímače maximální detekční rozsah pouze 150 metrů. Hlavní výzvou bylo nalezení způsobu adaptace stávajících radarových snímačů pro tento úkol. V případě využití v asistenčních systémech řidiče, jako například při automatickém nouzovém brzdění nebo v adaptivním tempomatu (ACC), snímače detekují pohybující se objekty. Avšak k vygenerování radarového silničního otisku musí být také schopné detekovat statické objekty, což znamenalo, že bylo nutné stávající radarové snímače upravit. Příští generace radarových snímačů Bosch bude schopna poskytovat i data, která bude radarový silniční otisk potřebovat. „Vozidla dodávaná na trh v nadcházejících letech s asistenčními funkcemi zítřka budou poskytovat mapu pro automatizovaná vozidla budoucnosti,“ říká Hoheisel.

Aktuální mapu s vysokým rozlišením bude udržovat jeden milión vozidel
Mapy s vysokým rozlišením jsou pro automatizované řízení nezbytné a poskytují informace, které nejsou běžné snímače schopny ani zdaleka monitorovat. Na rozdíl od map v současných navigačních zařízeních jsou tvořeny několika vzájemně se překrývajícími vrstvami:

  • Lokalizační vrstva: Automatizované vozidlo dokáže určit svou polohu v jízdním pruhu pomocí lokalizační vrstvy obsahující radarový silniční otisk Bosch plus dodatečné video lokalizační mapy. Porovná informace o objektech, které obdržel prostřednictvím okolních snímačů, s využitím odpovídajících informací z lokalizační vrstvy. Tímto způsobem může vozidlo určit svou relativní polohu vzhledem k těmto objektům.

  • Plánovací vrstva: Plánovací vrstva se používá k výpočtu jednotlivých manévrů v průběhu automatizovaného řízení (plánování trajektorie). Plánovací trajektorie rovněž obsahuje informace o průběhu silnice, dopravních značkách a rychlostních omezeních, ale i o zatáčkách a stoupáních a klesáních. Automatizované vozidlo dokáže využít plánovací vrstvu kupříkladu při rozhodování, kdy má dojít ke změně jízdních pruhů.

  • Dynamická vrstva: Informace o rychle se měnících dopravních situacích, jako například o dopravních zácpách, stavebních omezeních a nebezpečích nebo o dostupných parkovacích místech jsou ukládány do dynamické vrstvy.

    Každá z těchto vrstev mapy s vysokým rozlišením pro automatizované řízení musí být pravidelně aktualizována – dynamická vrstva dokonce i v reálném čase. „V současné době očekáváme, že budeme potřebovat vozové parky pro dálnice v Evropě, Severní Americe a pacifické oblasti Asie, které budou sestávat z asi jednoho miliónu vozidel, aby bylo možné mapy s vysokým rozlišením aktualizovat,“ říká Hoheisel. Aktuální data pro každou z vrstev budou generována palubními systémy vozidel během jízdy. Komunikační boxy, jako například Bosch Connectivity Control Unit, budou přenášet údaje z radarových snímačů z vozidel do cloudu výrobce a poté do Bosch IoT Cloudu. Bosch bude využívat tyto informace k vytváření radarového dopravního otisku, které je kompatibilní se všemi konvenčními datovými formáty. Mezi odpovědnosti TomTom bude patřit integrace radarového dopravního otisku do celkových map a jejich distribuce.
  • 2017061804 / 18.06.2017 / Elektromobilita / BOSCH /
    Automatizované řízení ve městě: Bosch a Daimler sází na AI platformu od Nvidia 
    Automatizované řízení ve městě: Bosch a Daimler sází na AI platformu od Nvidia
    Automatizovaná vozidla jsou komplexní jezdící počítače. Tento výrok platí zejména tehdy, když se mají samostatně pohybovat také v městském provozu a s využitím velkého množství růžných senzorů prostředí. Při své spolupráci zaměřené na vysoce automatizované řízení bez řidiče nyní společnosti Bosch a Daimler definovaly nezbytnou výpočetní sílu pro svůj řídicí systém.
    .....
    Nový automatický kotel Dakon na hnědé uhlí či pelety
    Blížící se podzim avizuje nastávající topnou sezónu a je tedy nejvyšší čas přemýšlet o tom, zda si nepořídit nový a hlavně úsporný kotel. Koncem léta přišla značka Dakon s novinkou kotle na spalování hnědého uhlí či pelet. Kotel s označením Dakon DOR 5N Automat má nejen vynikající užitné vlastnosti, ale hlavně je možné na jeho pořízení využít tzv. kotlíkovou dotaci.
    .....
    Nový automatický kotel Dakon na hnědé uhlí či pelety
    Nová baterie Bosch pro hybridy – Recept na úspěch se 48 volty
    Nová baterie Bosch pro hybridy – Recept na úspěch se 48 volty
    Bosch vyvinul novou 48 voltovou baterii pro hybridy žádanou po celém světě. Podobně jako elektrická hnací náprava Bosch, je také nová 48 voltová baterie standardizovaná pro jednoduchou integraci do nových modelů vozů. Etablovaní výrobci i startupy tak mohou upustit od dlouhého a drahého vývoje. „Bosch je inkubátorem pro elektromobilitu. Pomáháme výrobcům snižovat doby vývoje a dostat se rychle na trh,“ uvádí Dr. Rolf Bulander, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH a vedoucí obchodní oblasti Mobility Solutions.
    .....
    Bosch a Daimler předvádějí parkování bez řidiče v reálných podmínkách
    Světová premiéra v parkovací garáži muzea Mercedes-Benz
    .....
    Bosch a Daimler předvádějí parkování bez řidiče v reálných podmínkách
    První na světě: Bosch vytváří mapu, která využívá radarové signály pro automatizované řízení
    První na světě: Bosch vytváří mapu, která využívá radarové signály pro automatizované řízení
    Bosch a holandský poskytovatel map a dopravních informací TomTom dosáhli průlomu při vývoji map s vysokým rozlišením pro automatizované řízení. Dodavatel technologie a služeb se stal prvním na světě, který vytvořil lokalizační vrstvu s využitím radarových signálů – což bude pro mapy tohoto typu nezbytné.
    .....
    Vstřikování vody. Voda namísto benzínu: Inovace od firmy Bosch snižuje spotřebu paliva až o 13 procent
    Věděli jste, že i vyspělé benzínové motory vyplýtvají zhruba pětinu svého paliva? Zejména při vysokých otáčkách motoru se část benzínu namísto pohonu využije na chlazení.
    .....
    Vstřikování vody. Voda namísto benzínu: Inovace od firmy Bosch snižuje spotřebu paliva až o 13 procent 
    Jednoduše perfektní výsledky vaření  - Intuitivní TFT dotykový displej varných desek Serie 8 
    Jednoduše perfektní výsledky vaření - Intuitivní TFT dotykový displej varných desek Serie 8
    Moderní technologie u domácích spotřebičů nejsou v dnešní době nic neobvyklého. Technologie, které rychle rozumí a které není složité využívat. Bosch přináší inovaci, která nabízí jednoduché a bezproblémové ovládání pro chutnější a spolehlivější zážitek z vaření – varnou desku FlexIndukce Bosch Serie 8 s intuitivním TFT displejem. Velký dotykový displej je klíčem ke všem funkcím, které spotřebič nabízí. Kromě možnosti flexibilního používání varné desky je to především integrovaná Bosch senzorika vaření a smažení s precizní kontrolou teploty v hrnci nebo pánvi a funkce Bosch Assist.
    .....
    Nová kapitola v perfektním sušení nádobí - Bosch prezentuje třetí generaci sušení Zeolith© - poprvé tuto technologii nabízí v kategorii myček 45 centimetrů
    S minerálem zeolit udělal Bosch před lety revoluci v sušení nádobí, snížil spotřebu energie a dosáhl prokazatelně perfektních výsledků. Nyní Bosch představuje třetí generaci této technologie – s chytrými inovacemi a ještě lepšími výsledky.
    .....
    Nová kapitola v perfektním sušení nádobí - Bosch prezentuje třetí generaci sušení Zeolith© - poprvé tuto technologii nabízí v kategorii myček 45 centimetrů
    Bosch má v plánu zaměstnat 14 000 absolventů vysokých škol 
    Bosch má v plánu zaměstnat 14 000 absolventů vysokých škol
    Bosch nepolevuje na své cestě k růstu a má v plánu letos zaměstnat po celém světě asi 14 000 absolventů vysokých škol. V budoucnu najde uplatnění u tohoto globálního dodavatele technologií a služeb stále větší počet softwarových specialistů.
    .....
    PRA MultiPower: tak trochu jiné rádio
    Rádio PRA MultiPower se vyznačuje velmi kvalitním zvukem a má několik možností pro připojení mobilních koncových zařízení. Kromě rozhraní Bluetooth má mobilní reproduktor dva vstupy AUX pro bezprostřední přístup k hudbě
    .....
    PRA MultiPower: tak trochu jiné rádio
    Bosch PSR & PSB Ergonomic: pohodová práce
    Bosch PSR & PSB Ergonomic: pohodová práce
    Jedinečná konstrukce nové série Ergonomic zabezpečuje pohodlné a šetrné držení rukou. Díky perfektní manipulaci se síla přenáší přesněji a s lepší kontrolou. Tato nová koncepce byla vyznamenána značkou kvality AGR „Zdravá záda“. Zkrátka práce bez námahy v každé poloze.
    .....
    Novinky ve vysokotlakých čističích: Maximální spokojenost, minimální námaha!
    Vysokotlaké čističe Bosch jsou koncipované tak, aby bez námahy zvládly čištění všeho druhu ve venkovním prostředí. Kompaktní, jednoduše uložitelné a ovladatelné, pro bezproblémové čištění a obdivuhodné výsledky.
    .....
    Novinky ve vysokotlakých čističích: Maximální spokojenost, minimální námaha! 
    Bosch má průkopnickou technologii baterií pro elektromobily
    Bosch má průkopnickou technologii baterií pro elektromobily
    Bosch přichází jako první s novou technologii baterií pro elektromobily, které by mohly být připravené pro výrobu za pouhých pět let. “Bosch využívá své znalosti a nemalé finanční prostředky k dosažení průlomu elektromobility,” řekl Dr. Volkmar Denner, předseda představenstva společnosti Robert Bosch GmbH.
    .....
    Firma týdne

    ROHM Semiconductor
    Produktové video
    LG HOM-BOT Turbo+ s přední kamerou, robotický vysavač, ...
    Adresář


    ROHM Semiconductor


    ČEZ a.s.


    PANASONIC


    NEXPERIA


    Foremost Electronics


    SECTRON


    Willow Technologies


    MASTERS Sp. z o.o.


    ABB


    Visual Communications Company, LLC


    ACS Motion Control


    LASER COMPONENTS


    Lenovo


    Hradil Spezialkabel GmbH


    Sonderhoff Holding GmbH


    Radio Frequency Systems


    Siemens


    Apacer Technology Inc.


    Pico Technology


    LEM


    Tektronix


    AERCO


    MENCOM


    Analog Devices


    HIROSE ELECTRIC CO., LTD


    AVNET


    PANDUIT


    GaN Systems


    IPETRONIK


    COGNEX
    Kalendář
    Hong Kong International Lighting Fair, 6.-9.4.2019
    Interesting video
    Mouser Electronics Warehouse Tour with Grant Imahara
    Zajímavé videa
    Už žádné bariéry s asistenčními roboty Panasonic
    Interesting video
    The ISS Design Challenge ...
    naše portály dle jazyka:

    česko/slovenská jazyková verze:
    WWW.ELEKTRONIKA.CZ
    WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ

    anglická jazyková verze:
    WWW.ELECTRONICA.ONLINE
    WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
    WWW.COMPONENTS.ONLINE

    polská jazyková verze:
    WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
    WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL

    ruská jazyková verze:
    WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru
    WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU
    naše portály dle zaměření:

    ELEKTRONIKA.ONLINE :
    WWW.ELECTRONICA.ONLINE
    WWW.ELEKTRONIKA.CZ
    WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
    WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru

    ELEKTRONIK-INFO:
    WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
    WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ
    WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL
    WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU

    COMPONENTS:
    WWW.COMPONENTS.ONLINE
      kontakt:

    MALUTKI media s.r.o.
    Těrlická 475/22
    735 35 Horní Suchá
    tel. 00420-603531605
    e-mail: info@malutki-media.com



    All trademarks are the property of their respective owners.
    ISSN 1801-3813