HomePage
Bezpečnost
TV
audio
Mobilní telefony
Stolní počítače
Notebooky
Tablety
Tiskárny
Displaye
Hodinky
Projektory
Chytré brýle
Fotoaparáty
Myčky
Ledničky
Pračky
Vysavače
Nářadí a pomůcky
Elektromobilita
Solární energie
Osvětlení
Zaměstnání
Veletrhy, výstavy, akce
Zajímavá videa
Různé
LUMIX S1R
 
Panasonic chystá své první plnoformátové
WF-SP900
 
Sony brings waterproof and truly wire-fr
HD605N
 
Nová sluchátka Panasonic HD605N s potlač
OTTAVA S SC-C50
 
Špičkový bezdrátový audiosystém OTTAVA S
LUMIX FT7
 
Panasonic LUMIX FT7 - odolný pracant do
EX750
 
Panasonic představuje špičkové televizor
SL-1200GR
 
Technics představuje nový gramofon s pří
LUMIX GH5 CSC
 
LUMIX GH5 – první systémový kompakt na s
LUMIX GX800
 
Panasonic představuje LUMIX GX800 - ulra
LUMIX FZ82
 
Panasonic představuje LUMIX FZ82 - skvěl

První let rekordního elektromotoru

První let rekordního elektromotoru

Začala se psát nová kapitola letectví – v Německu zdárně proběhl první let letadla s elektrickým motorem o výkonu 260 kW, což je v této kategorii světový rekord. O pohon letadla se postaral speciálně vyvinutý elektromotor Siemens s mimořádným poměrem hmotnost/výkon.

Rekordní let nevýkonnějšího elektrického letadla trval 10 minut a uskutečnil se 24. června na letišti poblíž města Hünxe, severně od Duisburgu. Dvoumístný akrobatický letoun EXTRA 330 LE měl povolení od německého Federálního leteckého úřadu (LBA) a splňoval všechny podmínky Evropské agentury pro bezpečnost letectví. Elektromotor, kterým je letoun vybaven, společnost Siemens představila v loňském roce. Byl navržen speciálně pro použití v letadlech, při váze pouhých 50 kilogramů dává výkon přibližně 260 kW – tedy pětkrát více než jiné hmotnostně podobné motory. Pro srovnání, poměr u motorů, které jsou používány v elektromobilech, se pohybuje okolo 2 kW na kilogram. O pohon elektrického letadla EADS E-Fan, které 10. 7. 2015 překonalo kanál La Manche, se pro změnu postaraly dva elektromotory o celkovém výkonu 60 kW.

Při vývoji motoru byla klíčová důkladná analýza všech komponentů předchozích typů motorů a jejich optimalizace až na maximum jejich technických limitů. S pomocí simulačních technik a inovované lehké konstrukce se podařilo dosáhnout vynikajícího poměru výkonu a hmotnosti pěti kilowatt na jeden kilogram, který dává reálnou možnost využít elektropohon u letadel se vzletovou hmotností až 2 000 kg.

Ideální vlastnosti akrobatického letadla

To, že se první let s elektromotorem uskutečnil v akrobatickém letadle, samozřejmě není náhodou. Tento typ letounu je pro testování více než vhodný – je dostatečně robustní a jeho velké zrychlení na všech třech osách dokáže dostatečně prověřit celý elektrický pohon. Pro test se použil běžný produkční letoun EXTRA 330 LE o celkové délce 6,94 m, s rozpětím křídel 7,7 m a hmotností necelých 1 000 kg. Do trupu letadla byl vestavěn trubkový rám, který umožnil snazší instalaci všech komponentů elektropohonu i jejich případnou další manipulaci.

Elektromotor s označením SP260D byl vyvinut ve spolupráci se společností Grob Aircraft. Akumulátory dodala slovinská firma Pipistrel, vrtule byla vyvinuta bavorskou společností MT-Propeller. Celý projekt vznikal za podpory Spolkového ministerstva hospodářství a energetiky jako součást národního leteckého výzkumného programu.

Výrobce letadel Extra Aircraft není jedinou firmou, se kterou Siemens v oblasti letectví spolupracuje. V dubnu letošního roku uzavřel Siemens dohodu s Airbusem o spolupráci při vývoji a výrobě letadel s hybridním elektrickým pohonem. Cílem je provozovat menší dopravní letadla s kapacitou až 100 pasažérů pro regionální lety do vzdálenosti 1 000 km. Obě společnosti chtějí do roku 2020 prokázat technickou proveditelnost celého záměru, o deset let později by měl vzlétnout první prototyp. Na vývoji bude pracovat tým asi 200 lidí, předpokládá se, že takovéto letadlo bude potřebovat pohon o výkonu 10 MW.

"Zelený" pohon

Podle Franka Antona z oddělení Siemens Corporate Technology, který měl celý projekt rekordního elektrického letadla na starost, budou elektrické pohony v letectví nenahraditelné. K tomuto optimismu ho vede fakt, že Evropská komise plánuje do roku 2050 snížit emise CO2 v letectví o 75 % na pasažéra a kilometr letu. Tento plán je součástí dlouhodobé vize letecké dopravy v Evropské unii, která byla představena v roce 2011.

Podle expertů společnosti Siemens by hybridní elektrický pohon letadel měl představovat až 50% úsporu paliv i emisí. Elektrická letadla jsou také mnohem tišší než konvenční letadla. Snížení hluku by bylo přínosem nejen pro ty, kteří žijí v blízkosti letišť, ale i pro letové provozovatele, tiché pohonné systémy by například mohli nabídnout pro večerní a noční lety, které jsou nyní zakázány z důvodu hluku. To by mohlo významně zvýšit využití kapacity letadel a tím i jejich ziskovost.

2016071707 / 17.07.2016 / Elektromobilita / Siemens /
Siemens hledá cesty, jak vyčistit oceány od plastového odpadu 
Siemens hledá cesty, jak vyčistit oceány od plastového odpadu
Firemní crowdfundingový program Siemens Quickstarter hledá netradiční nápady a cesty, jak světové oceány zbavit plastového odpadu. „Soustředíme se především na tři hlavní oblasti: najít místa, kde se plastový odpad v moři vyskytuje, shromáždit ho a následně ho zpracovat nebo zrecyklovat,“ uvádí Ingo Bernsdorf ze Siemens Corporate Technology.
.....
Stříbrný bandita
Na zakázku vyrobené automobily a motocykly stisknutím tlačítka. Kalifornský startup Hackrod se chystá revolucionalizovat výrobu dopravních prostředků individuálními návrhy a 3D tiskem.
.....
Stříbrný bandita 
Létající taxi 
Létající taxi
Od roku 2016 spolupracují společnost Siemens a Airbus na vývoji hybridního elektrického propulzního systému pro leteckou dopravu. Jedním z prvních letounů vybavených touto technologií je CityAirbus – městské taxi budoucnosti. Na cestě k prvnímu skutečnému letu, který je naplánován na konec tohoto roku, dospěl nyní vývoj letounu k významnému milníku: začínají pozemní testy.
.....
Na kole pohodlně až na nádraží
Divize Siemens Building Technologies (BT) spolupracuje se společností NS Stations, provozovatelem železničních stanic v Nizozemsku, na optimalizaci parkovišť pro jízdní kola na 47 nizozemských železničních stanicích, kde zavádí svůj uživatelsky přívětivý a bezpečný samoobslužný parkovací systém.
.....
Na kole pohodlně až na nádraží
Jedinečný požitek z kávy s novými plně automatickými kávovary Siemens EQ 
Jedinečný požitek z kávy s novými plně automatickými kávovary Siemens EQ
Ať už dostanete chuť na nízkotučné latte macchiato, malý šálek kávy bez kofeinu, jemně ochucené Americano nebo extra silné ristretto, Siemens nikdy nezklame. Řada EQ nabízí celkem 12 dokonalých spotřebičů od základního modelu až po kávovar s moderní aplikací Home Connect. Nejdůležitějšími faktory při přípravě kávy jsou detaily: dokonale napěněné mléko, vysoce inteligentní způsob spařování pro nejlepší možnou chuť kávy nebo intuitivní ovládání a údržba stroje
.....
Nový chytrý termostat značky Siemens
Divize Building Technologies společnosti Siemens uvedla na trh nový chytrý termostat pro řízení vytápění. Uvedení do provozu chytrého termostatu RDS110 zabere pouhých pár minut a lze jej ovládat prostřednictvím aplikace z mobilního telefonu.
.....
Nový chytrý termostat značky Siemens 
Elektrifikovaná dálnice v Německu 
Elektrifikovaná dálnice v Německu
Po Švédsku, které vybudovalo elektrifikovanou dálnici, tzv. eHighway, jako první na světě, přichází s podobným projektem i Německo. Elektrickým vedením pro hybridní nákladní automobily bude pokryt desetikilometrový úsek dálnice A5 mezi nákladovým prostorem Zeppelinheim/Cargo u frankfurtského letiště a překladištěm v Darmstadtu/Weiterstadtu. Do provozu by měl být uveden koncem roku 2018. 
.....
Jak zkrotit vlny, aby vyráběly elektřinu
Elektrárny na mořské vlny jsou velmi nadějným zdrojem čisté energie. Jejich výstavba a provoz se ale potýkají s řadou technologických potíží. I když jsou vlny jako zdroj elektřiny spolehlivější než například vítr, hustota takto získané energie je nízká, a proto musejí být zařízení na výrobu komerčně zajímavého množství elektřiny velmi rozsáhlá.
.....
Jak zkrotit vlny, aby vyráběly elektřinu 
Plasty s novými vlastnostmi 
Plasty s novými vlastnostmi
Vývoj a výroba nových polymerních materiálů patří k nejdynamičtěji se rozvíjejícím oborům. Plasty s novými vlastnostmi dokážou například výrazně šetřit energii. Jedním z úkolů, které řeší divize Siemens Corporate Technology (CT), je vývoj plastů s přesně definovanou a reprodukovatelnou elektrickou vodivostí určených pro zefektivnění rotačních elektrozařízení.
.....
Český Siemens dodá největší bateriový akumulační systém v České republice
Bateriový akumulační systém SIESTORAGE o kapacitě 1 MWh bude nainstalován v areálu rozvodny 110/22 kV Mydlovary v Jihočeském kraji, nedaleko Hluboké nad Vltavou. Společnost E.ON jej bude v rámci pilotního programu využívat primárně ke kompenzaci odchylek obchodníka s elektrickou energií. Je to první instalace takového kapacitního rozsahu v České republice.
.....
Český Siemens dodá největší bateriový akumulační systém v České republice 
Jubilejní 500. elektrická lokomotiva Vectron putuje k ELL a bude vozit vlaky Českých drah 
Jubilejní 500. elektrická lokomotiva Vectron putuje k ELL a bude vozit vlaky Českých drah
Rakouská leasingová společnost European Locomotive Leasing (ELL) rozšiřuje svoji flotilu o dalších osm lokomotiv Vectron společnosti Siemens. ELL bude pronajímat tyto lokomotivy Českým drahám pro provoz EC vlaků na lince Praha – Berlín od prosince tohoto roku. Jedna z nich je jubilejní 500. Tyto interoperabilní vícesystémové lokomotivy mají jmenovitý trakční výkon 6 400 kW a disponují maximální provozní rychlosti až 200 km/h. Společnost Siemens tím pokořila hranici 500 prodaných elektrických lokomotiv Vectron – pomyslné počítadlo nyní ukazuje už 507 strojů.
.....
Do provozu se chystá největší plovoucí větrná farma na světě
Mořské, tzv. offshore větrné elektrárny jsou velice slibným zdrojem elektrické energie budoucnosti. U evropských břehů fungují především v Severním a v Baltském moři. Jejich instalace je bohužel přísně limitována hloubkou vody, která nesmí přesáhnout 40 – 50 m. Z tohoto důvodu je nelze umisťovat do vzdálenějších míst oceánu ani ke strmě se svažujícím břehům kontinentů. Tento problém částečně řeší technologie plovoucích větrných elektráren, které lze použít i v hloubkách několika set metrů.
.....
Do provozu se chystá největší plovoucí větrná farma na světě
Brooklyn se výpadku elektřiny už nebojí
Brooklyn se výpadku elektřiny už nebojí
Výpadky elektřiny v důsledku nejrůznějších technických závad a přírodních katastrof jsou noční můrou všech aglomerací, které jsou na elektřině zcela závislé. Řešením jsou distribuované energetické systémy s nezávislými zdroji, kde porucha jednoho neovlivní fungování druhého. Pilotní projekt, který testuje fungování takových mikrosítí, byl nedávno spuštěn v Brooklynu v New Yorku.
.....
Skladování energie v horkých kamenech
Německo si dalo za cíl nahradit 55 až 60 procent spotřebované energie energií z obnovitelných zdrojů. Do roku 2050 by to pak mělo být celých 80 procent. V roce 2015 se Německo dostalo na hodnotu 30 procent z celkové hrubé produkce elektřiny. Z toho celých 9 procent připadalo na větrné turbíny, jejichž počet nejen v Německu stále roste. Jeden díl v této energetické skládance ovšem stále chybí. Je jím komplexní systém pro bezpečné uchovávání přebytečné energie.
.....
Skladování energie v horkých kamenech 
Chytrá města: parkování bez stresu
Chytrá města: parkování bez stresu
Parkování je problémem ve všech velkých městech – najít volné místo vyžaduje od řidičů velkou trpělivost i detektivní um. Siemens nyní testuje nový systém založený na radarových senzorech, který v budoucnu pomůže řidičům najít parkovací místo rychle a bez zbytečného stresu. Pilotní projekt tzv. inteligentního vyhledávání parkovacích míst pro chytrá města běží v Berlíně.
.....
Rukavice, která vydá za tisíc slov
Společnost Siemens pracuje v Číně na vývoji tzv. datové rukavice, která by měla výrazně vylepšit vzájemnou spolupráci člověka s robotem v průmyslových provozech. Jejím úkolem je přesně zachytit a přenést pohyby, gesta a změny tlaku z lidských rukou do robota, který by je pak mohl kopírovat a vykonávat i vysoce komplexní příkazy. Cíl je jediný: zabezpečit, aby roboty mohly bezpečně manipulovat se širokou škálou předmětů, a to v těsné blízkosti člověka.
.....
Rukavice, která vydá za tisíc slov 
Siemens rozšiřuje výrobu turbín v Brně a hledá nové zaměstnance 
Siemens rozšiřuje výrobu turbín v Brně a hledá nové zaměstnance
Brněnský závod Siemens Industrial Turbomachinery se rozhodl rozšířit výrobu o standardizované parní turbíny do 12 MW. Předpokládá zároveň navýšení kapacity o 20–30 turbín ročně. K pokrytí rozšířeného portfolia přijme brněnský závod desítky zaměstnanců. V současnosti zaměstnává Siemens v závodě na ul. Olomoucká v Brně více než 700 odborníků a dodává na zakázku vyrobené turbíny do 150 MW zákazníkům do celého světa.
.....
První let rekordního elektromotoru
Začala se psát nová kapitola letectví – v Německu zdárně proběhl první let letadla s elektrickým motorem o výkonu 260 kW, což je v této kategorii světový rekord. O pohon letadla se postaral speciálně vyvinutý elektromotor Siemens s mimořádným poměrem hmotnost/výkon.
.....
První let rekordního elektromotoru
Firma týdne

ROHM Semiconductor
Produktové video
LG HOM-BOT Turbo+ s přední kamerou, robotický vysavač, ...
Adresář


ROHM Semiconductor


ČEZ a.s.


PANASONIC


NEXPERIA


Foremost Electronics


SECTRON


Willow Technologies


MASTERS Sp. z o.o.


ABB


Visual Communications Company, LLC


ACS Motion Control


LASER COMPONENTS


Lenovo


Hradil Spezialkabel GmbH


Sonderhoff Holding GmbH


Radio Frequency Systems


Siemens


Apacer Technology Inc.


Pico Technology


LEM


Tektronix


AERCO


MENCOM


Analog Devices


HIROSE ELECTRIC CO., LTD


AVNET


PANDUIT


GaN Systems


IPETRONIK


COGNEX
Kalendář
Hong Kong International Lighting Fair, 27.-30.10.2018
Hong Kong International Lighting Fair, 6.-9.4.2019
Interesting video
Mouser Electronics Warehouse Tour with Grant Imahara
Zajímavé videa
Už žádné bariéry s asistenčními roboty Panasonic
Interesting video
The ISS Design Challenge ...
naše portály dle jazyka:

česko/slovenská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ

anglická jazyková verze:
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.COMPONENTS.ONLINE

polská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL

ruská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU
naše portály dle zaměření:

ELEKTRONIKA.ONLINE :
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru

ELEKTRONIK-INFO:
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU

COMPONENTS:
WWW.COMPONENTS.ONLINE
  kontakt:

MALUTKI media s.r.o.
Těrlická 475/22
735 35 Horní Suchá
tel. 00420-603531605
e-mail: info@malutki-media.com



All trademarks are the property of their respective owners.
ISSN 1801-3813